Toată lumea vrea să dețină metaversul, inclusiv Facebook și Microsoft. Dar ce este mai exact?

Metaversul a fost un subiect fierbinte de conversație în ultima perioadă, Facebook și Microsoft amândouă afirmând. Dar ce este metaversul? Și când se va ajunge aici?

Autorului Neal Stephenson i se atribuie inventarea termenului „metavers” în romanul său științifico-fantastic din 1992 „Snow Crash”. In care și-a imaginat avataruri realiste care se întâlnesc în clădiri 3D realiste și în alte medii de realitate virtuală.

De atunci, diverse evoluții au făcut repere pe drumul către un metavers real. O lume virtuală online care încorporează realitatea augmentată, realitatea virtuală, avatare holografice 3D, video și alte mijloace de comunicare. Pe măsură ce metaversul se extinde, acesta va oferi o lume alternativă hiper-reală în care să coexisti.

Indicii ale metaversului există deja în universurile de jocuri online, cum ar fi Fortnite, Minecraft și Roblox. Iar companiile din spatele acestor jocuri au ambiția de a face parte din evoluția metaversului.

Ce este metaversul?

Este o combinație de mai multe elemente de tehnologie, inclusiv realitate virtuală, realitate augmentată și video. Unde utilizatorii „trăiesc” într-un univers digital. Susținătorii metaversului își imaginează utilizatorii să lucreze, să se joace și să rămână conectați cu prietenii. De la concerte și conferințe până la călătorii virtuale în jurul lumii.

„În acest moment, suntem în pragul următorului internet”. A declarat Matthew Ball , managing partner al companiei de capital de risc Epyllion Industries, într-un articol din 2021.

Când ne putem aștepta să-l vedem?

Mark Zuckerberg, CEO-ul noului numit Meta (fostul Facebook), estimează că ar putea dura cinci până la 10 ani până când caracteristicile cheie ale metaversului devin mainstream. Dar aspecte ale metaversului există în prezent. Vitezele de bandă largă ultra-rapide, căștile de realitate virtuală și lumi persistente online permanent sunt deja în funcțiune, chiar dacă este posibil să nu fie accesibile tuturor.

Câteva exemple în acest sens

Iată o privire asupra a ceea ce se întâmplă astăzi, care ar putea duce la metaversul de mâine:

Meta. Gigantul tehnologic cunoscut anterior sub numele de Facebook a făcut deja investiții semnificative în realitatea virtuală, inclusiv achiziția Oculus în 2014. Meta imaginează o lume virtuală în care avatarurile digitale se conectează prin muncă , călătorii sau divertisment folosind căști VR. Zuckerberg a fost optimist cu privire la metavers, crezând că ar putea înlocui internetul așa cum îl cunoaștem. „Următoarea platformă și mediu va fi un internet și mai captivant și întruchipat în care vă aflați în experiență, nu doar priviți, iar noi numim asta metavers”, a declarat CEO-ul Meta, Mark Zuckerberg, luna trecută, după ce a dezvăluit rebranding-ul companiei.
Microsoft. Gigantul software folosește deja holograme și dezvoltă aplicații de realitate mixtă și extinsă (XR) cu platforma sa Microsoft Mesh, care combină lumea reală cu realitatea augmentată și realitatea virtuală. La începutul acestei luni, Microsoft și-a arătat planurile de a aduce realitatea mixtă, inclusiv holograme și avatare virtuale, la Microsoft Teams în 2022 . De asemenea, în lucru pentru anul viitor: spații virtuale conectate 3D explorabile pentru retail și locuri de muncă. Armata SUA lucrează în prezent cu Microsoft la un set de căști Hololens 2 de realitate augmentată pentru soldați să se antreneze, să repete și să lupte. În plus, Xbox Live conectează deja milioane de jucători de jocuri video de pe tot globul.
Epic Games. Tim Sweeney, CEO al companiei care a dezvoltat Fortnite, a spus: „Nu este un secret că Epic a investit în construirea metaversului”. Au avut loc concerte ale unor oameni ca Ariana Grande și Travis Scott , trailere de filme și debuturi muzicale și chiar o re-imaginare „captivantă” a discursului istoric „I Have A Dream” al lui Martin Luther King Jr. din 1963 . Și dezvoltă oameni digitali fotorealisti cu MetaHuman Creator, care ar putea fi modul în care vă personalizați doppelgangerul digital în viitoarele jocuri open-world.
Roblox. Platforma, fondată în 2004, găzduiește zeci de jocuri generate de utilizatori, inclusiv oferte de jocuri de rol precum Bloxburg și Brookhaven, unde utilizatorii își pot construi case, pot lucra și pot juca scenarii. Roblox este acum evaluat la peste 45 de miliarde de dolari, după ce a devenit public anul acesta . În ziua IPO din martie, fondatorul și CEO-ul Roblox, David Baszucki, a transmis pe Twitter un mulțumire tuturor celor care au ajutat să aducă platforma „cu un pas mai aproape de îndeplinirea viziunii noastre despre #Metaverse”. De atunci, Roblox a făcut echipă cu compania de pantofi pentru skateboarding Vans. Pentru a crea Vans World, un parc virtual de skateboarding în care jucătorii se pot îmbrăca în echipamente proaspete Vans. A deschis Gucci Garden limitată., unde puteți încerca și cumpăra îmbrăcăminte și accesorii pentru eul tău virtual.
Minecraft. Un alt univers virtual îndrăgit de copii, Minecraft. Deținut de Microsoft, este, în esență, echivalentul digital al Legos. Jucătorii își pot crea propriul personaj digital și pot construi orice doresc. În luna august, Minecraft are peste 140 de milioane de utilizatori activi lunar. În timpul pandemiei, popularitatea a explodat în rândul copiilor care au trebuit să se bazeze mai mult pe conexiunile virtuale.
Unele companii mai puțin cunoscute și-au lansat propriile lumi online. Lumea fantastică online Second Life , fondată în 2003, se află la al doilea deceniu ca realitate alternativă.

Paradisul online Nowhere are spații virtuale persistente și temporare – pentru uz public sau privat – pentru a organiza concerte, festivaluri, reuniuni și conferințe. The Windmill Factory, compania de producție din New York care a început să dezvolte platforma în urmă cu mai bine de un an, a realizat proiecte pentru Lady Gaga și Nine Inch Nails.

Sensorium Galaxy la începutul acestui an a deschis primele două galaxii planificate din diverse „lumi” online conectate pentru a le explora cu căști VR sau computere desktop. Prism, primul care se deschide, implică muzică – DJ virtuali și trupe cântă, de exemplu – în peisaje futuriste. 

Share.

2 comentarii

  1. Pingback: Ce este Web 3.0? - 4Crypto.Ro

  2. Pingback: Samsung anunță platforma NFT pentru televizoare inteligente – 4Crypto.Ro

Leave A Reply